W ramach rozbudowy funkcjonalności wysyłki SMS pojawiła się bardzo przydatna funkcja realizacji kampanii marketingowych z wykorzystaniem wiadomości SMS. Funkcja poza standardowym informowaniem klientów poprzez SMS umożliwia weryfikację skuteczności takiej kampanii poprzez tzw. śledzenie linków URL. Polega to na tym, że po wysyłce wiadomości, w której umieszczono link URL do strony www np. z bieżącymi promocjami, zamieniany jest on do postaci skróconego linku jaki pojawia się w wiadomości.

Następnie odbiorca wiadomości po kliknięciu w ten nowy link, przekierowany jest do właściwej strony - taka zmiana linku pozwala zliczyć ile osób faktycznie weszło na przesłaną stronę.

Dzięki temu firma realizująca kampanię marketingową przez SMS posiada dokładne dane na temat takiej kampanii:

  • ile wiadomości wysłano
  • ile wiadomości udało się dostarczyć do adresatów
  • ile osób z odebranych kliknęło i odwiedziło naszą stronę

Aby skorzystać z funkcji SMS w pierwszej kolejności użytkownik powinien zarejestrować się w usłudze SMS InfoBIP a następnie skonfigurować dane do logowania w konfiguracji firmy. Proces ten został przedstawiony w instrukcji programu (klawisz F1 lub menu Pomoc > Zawartość > Rozdział „SMS”).

Jeśli użytkownik posiada już utworzone konto SMS może rozpocząć wysyłkę wiadomości w tym celu może z poziomu Kartoteki kontrahentów zaznaczyć kontrahentów, do których chce skierować kampanię a następnie wybrać z Operacji dodatkowych "Wyślij SMS-y do kontaktów zaznaczonych kontrahentów Ctrl+Shift+S". W oknie Wysyłanie SMS należy wybrać przycisk Dodaj i uzupełnić dane wiadomości. W przypadku wysyłki wiadomości ze śledzeniem SMS należy wybrać ikonę folderu przy polu Śledzenie URL  a następnie dodać link jaki chcemy umieścić w wiadomości.

 

Po zapisaniu linku należy powrócić do okna definiowania wiadomości i podać treść. W treści należy wstawić znacznik {URL} za pomocą przycisku Wstaw URL . Poniżej zaprezentowano przykładową wiadomość gotową do wysyłki wraz z mechanizmem śledzenia linków URL.

Po wysyłce aby wykonać weryfikację skuteczności należy kliknąć przycisk Sprawdź URL a następnie Sprawdź stan śledzenia - pojawi się raport z konwersji kliknięć.

Należy pamiętać, że link jeśli będzie użyty w różnych kampaniach to weryfikacja kliknięć będzie sumowała ilość wszystkich wysyłek z tym linkiem, w związku z tym jeśli chcemy mieć unikalną weryfikację należy tworzyć linki pod różnymi nazwami dla różnych kampanii.

Dodatkowo plusem jest fakt, że weryfikację można przeprowadzić wielokrotnie co pozwala np. sprawdzić w czasie jak zmieniała się ilość kliknięć.

Zachęcamy do zapoznania się z nowymi funkcjami najnowszych wersji WAPRO Mag.

Filmy
instruktażowe

Pytania
i odpowiedzi

Menedżer
radzi

Nasze
szkolenia

POZOSTAŁE PORADY MENEDŻERA: