Jakie są możliwości uporządkowania sposobu zarządzania dokumentami oraz ich stanem za pomocą statusów w programie WAPRO Mag.
Pracując z dużą ilością dokumentów, które często dotyczą różnych kanałów klientów np.:
- Sprzedaż stacjonarna
- Sprzedaż internetowa
- Sklep internetowy B2C
- Platforma B2B
- Aukcje internetowe
- Sprzedaż telefoniczna
Dosyć przyziemnym problemem staje się wprowadzenie pewnego i uporządkowanego sposobu zarządzania dokumentami oraz ich stanem.
Jakie są możliwości?
Jedna z możliwości opisywaliśmy w poprzednim artykule poprzez stosowanie etykiet dokumentów, które umożliwiają w formie graficznej zaprezentowanie informacji o ważności lub typie danego dokumentu bezpośrednio na liście.
Drugą z możliwości jest wprowadzenie odpowiednich statusów dokumentów w systemie sprzedażowym i ścisłe ich klasyfikowanie w trakcie obiegu dokumentów.
W dużej mierze ścieżka sprzedaży rozpoczyna się od zamówienia, więc skupimy się na statusach tych dokumentów ponieważ są one najbardziej rozbudowane.
Typy statusów
Statusy możemy podzielić na 2 typy:
- Automatyczne - automatyczne statusy wynikają ze stanu realizacji zamówienia np. niezrealizowane, zrealizowane, częściowo
- Ręczne - to własne statusy skonfigurowane przez operatora systemu, które umożliwiają dodatkową ręczną klasyfikację
Statusy ręczne mogą być zmieniane przez operatora w trakcie pracy na pojedynczych zamówieniach lub grupowo z wykorzystaniem operacji grupowej dla zaznaczonych dokumentów.
Dodatkowo statusy można oprogramować z wykorzystaniem Gniazd rozszerzeń w wariancie Prestiż Plus co umożliwia na zautomatyzowanie pewnego „Work flow” dokumentów. Kolejną przydatną funkcją to możliwość skojarzenia z danym statusem szablonu wiadomości SMS, która zostanie wysłana do kontrahenta w trakcie kiedy dany status zostanie ustawiony.
Konfiguracja statusów
Statusy dodatkowe mogą być skonfigurowane w menu Administrator | Statusy dokumentów | Statusy zamówień – użytkownik do dyspozycji ma statusy Systemowe (mogą być deaktywowane) oraz możliwość dodania własnych statusów (kod statusu musi być unikalny).
Dodatkowe parametry
Statusy mogą być dodatkowo wymuszane w konfiguracji użytkownika (Administrator | Konfiguracja użytkownika | parametry zamówień).
Znajduje się tu parametr o nazwie Automatycznie zamknięcie zamówienia po pełnej realizacji to umożliwia automatyczne zamykanie zamówień jeśli wszystkie pozycje zostały zrealizowane z danego zamówienia.