Jak wprowadzić do kartoteki pracownika informację o szkołach ukończonych w trakcie zatrudnienia?
W rozdziale poświęconym wprowadzeniu pracownika do kartoteki podaliśmy informację, że w danych podstawowych pracownika, do zakładki WYKSZTAŁCENIE wprowadzamy tylko tę szkołę, którą pracownik ukończył przed pierwszym dniem swojej pracy w życiu:
Co jeśli pracownik ukończy szkołę w trakcie swojego zatrudnienia? W tym przypadku uzyskane wykształcenie powinniśmy wprowadzić do innej kartoteki.
Oto jak należy to zrobić:
1. Przejdź na zakładkę KARTOTEKI.
2. Kliknij przycisk KARTOTEKA OSOBOWA.
3. Ustaw się na pracowniku i kliknij przycisk INNE DANE u dołu ekranu.
4. Z rozwiniętego menu wybierz DANE WPROWADZAJĄCE a następnie UKOŃCZONE SZKOŁY. Na ekranie pojawi się okno:
5. Wciśnij przycisk DODAJ, aby dodać ukończoną przez pracownika szkołę.
6. Podaj datę rozpoczęcia szkoły oraz datę zakończenia, a także rodzaj uzyskanego wykształcenia.
Wpis w kartotece UKOŃCZONE SZKOŁY zostanie wykorzystany do obliczenia wymiaru urlopu ustawowego (20 lub 26 dni). W sytuacji gdy pracownik jednocześnie pracował (odnotowane w kartotece PRZEBIEG DOTYCHCZASOWEGO ZATRUDNIENIA) oraz uczył się (odnotowane w UKOŃCZONE SZKOŁY), program wybierze wariant korzystniejszy dla pracownika.