W ostatnich tygodniach obserwujemy dynamiczną zmianę w modelach pracy. Biznesy, które potrafią przetransformować swoje działanie do pracy zdalnej (oczywiście w niektórych obszarach) mniej odczuwają skutki hamującego popytu. Firmy o modelu typowo stacjonarnym (głównie sektor usługowy czy też branże objęte zakazami) odczuwają to dotkliwiej.
W ostatnich tygodniach obserwujemy dynamiczną zmianę w modelach pracy. Biznesy, które potrafią przetransformować swoje działanie do pracy zdalnej (oczywiście w niektórych obszarach) mniej odczuwają skutki hamującego popytu. Firmy o modelu typowo stacjonarnym (głównie sektor usługowy czy też branże objęte zakazami) odczuwają to dotkliwiej.
Kilkukrotnie już opisywaliśmy narzędzia i usługi dostarczane przez markę WAPRO ERP. Chcąc ułatwić przedsiębiorcom znalezienie się w nowych realiach, dzisiaj przedstawiamy zalety usługi WAPRO B2B.
Wyzwania zdalnej komunikacji w e-commerce
WAPRO B2B to usługa e-commerce dedykowana liniom business-to-business, czyli typowego handlu pomiędzy firmami.
Zdarza się, że pracując zdalnie, pracownicy korzystają z innych numerów telefonów niż dotychczas. Z tego powodu komunikacja z klientami może być utrudniona. W takim przypadku warto umożliwić Twoim klientom składanie zamówień w usłudze B2B. Dzięki temu Twoi pracownicy z dowolnego miejsca logując się do usługi mogą prowadzić komunikację z klientami czy też kierować zamówienia do realizacji.
Zalogowany klient widzi swoje zamówienia i ustalone dla niego ceny (np. cenniki indywidualne). Może także pobierać faktury i kontrolować na bieżąco saldo swoich zobowiązań.
Poniżej przykładowe dashboardy prezentujące zobowiązania klienta i listy faktur.
Lista zamówień
Lista faktur
Saldo rozrachunków i program lojalnościowy
Statystyki zamówień
Wykorzystaj szansę
Pamiętaj, aby spojrzeć na obecną sytuację jako szansę do cyfrowej transformacji swojego biznesu. Obszary, w jakich możesz dosyć łatwo zmienić swój „stacjonarny” model działania to:
- elektroniczna obsługa zamówień,
- wykorzystanie telefonii VOIP,
- wykorzystanie usług wspólnych kanałów komunikacji w zespołach,
- wykorzystanie usług grupujących komunikację od klientów.
Co możesz zyskać?
Wprowadzenie platformy B2B jest całkiem proste. Płynie z niego wiele korzyści, między innymi są to:
- redukcja kosztów związanych z ręczną obsługą zamówień,
- redukcja ryzyka pomyłek, a tym samym zwrotów i wymian przy ręcznym wprowadzaniu danych,
- przerzucenie kosztów związanych z obsługą procesów zamówień na kontrahentów,
- automatyzacja procesów, a tym samym możliwość wykorzystania mocy przerobowych pracowników do innych zadań,
- uatrakcyjnienie dostępu do oferty Twojej firmy dla partnerów handlowych,
- dostępność firmy 24/7 przez 365 dni w roku,
- dostęp do bieżących rozrachunków (w tym salda) dla partnerów, co pozwala to zautomatyzować proces rozliczeń,
- obsługa indywidualnych warunków handlowych w platformie internetowej,
- lepsza prezentacja oferty i dostępności z wielu oddziałów w jednym miejscu (co jest szczególnie istotne w firmach z wieloma oddziałami w odległych lokalizacjach),
- redukcja czasu potrzebnego na informowanie kontrahenta o statusach zamówień.
Co zyskają Twoi klienci?
Wprowadzenie usługi B2B do prowadzenia swojej firmy to nie tylko korzyści dla Ciebie, ale także dla Twoich klientów. Staniesz się atrakcyjniejszym partnerem biznesowym, oferując:
- dostęp do bieżącej oferty non stop,
- bieżący wgląd w aktualną ofertę po aktualnych cenach,
- autoryzowany dostęp dla wybranych pracowników Twojego klienta,
- możliwość zbierania punktów lojalnościowych,
- dostęp do zamówień i faktur w wersji elektronicznej,
- ergonomiczny interfejs do składnia zamówień,
- pobieranie zamówień w formatach PDF/XLS,
- dostęp do listy najczęściej zamawianych produktów z Twojej oferty,
- szybkie dodawanie pozycji do bieżącego zamówienia korzystając z poprzednich zamówień,
- prowadzenie komunikacji z Tobą za pośrednictwem jednego kanału,
- bieżące powiadomienia o ewentualnych brakach w zamówieniu wraz z automatycznym podglądem poprawionego przez Ciebie zamówienia (dwukierunkowa synchronizacja danych o zamówieniu).
Obieg dokumentów
B2B to także kanał spójnej dystrybucji dokumentów. Twój klient zobaczy w panelu faktury wynikające z zamówień, jakie składa. Będzie mógł tam znaleźć również inne faktury, wystawiane dla niego poza systemem B2B.
Przeczytaj więcej na ten temat w dedykowanym artykule.
Jak zacząć?
Aby zacząć, wystarczy zarejestrować nowe konto sklepu na stronie https://admin.abstore.pl/register/b2b. Po rejestracji otrzymasz maila, w którym znajdziesz instrukcję instalacji odpowiedniego konektora. Konektor odpowiedzialny będzie za komunikację pomiędzy Twoja bazą danych a usługą WAPRO B2B.
Co ważne, instalacja konektora jest prosta i gwarantuje bezpieczeństwo komunikacji. Wykorzystanie konektora umożliwia dwukierunkową wymianę danych z usługą bez jakiejkolwiek dodatkowej konfiguracji sieci po Twojej stronie (np. otwieranie portów na routerze czy też publiczny stały adres IP).
Po utworzeniu w konektorze loginu i hasła, sklep b2b, który założyłeś przez stronę www, pojawi się na liście w programie WAPRO Mag Sprzedaż i magazyn (zakładka System | Sklepy internetowe). Tam też dokończysz proces konfiguracji z pomocą prostego kreatora, wybierając magazyny, typ ceny itp. i pozostaje tylko wybrać kontrahentów, którym zostanie udostępniona usługa (nie wszyscy Twoi klienci od razu uzyskują tam dostęp).
Demo
Jeśli chcesz zobaczyć jak intuicyjna jest praca z usługą możesz zapoznać się z jej wersją DEMO pod adresem https://demo-b2b.abstore.pl/client/loginorcreate/login/