Jeśli korzystasz z terminali płatniczych to zobacz jakie nowe możliwości daje Ci integracja z terminalem płatniczym firmy ELAVON. System umożliwia wysyłanie kwoty do terminala bezpośrednio w procesie sprzedaży bez ręcznego wpisywania kwot. WAPRO Mag obsługuje terminale Ingenico, które mogą działać w trybie zintegrowanym z systemem ERP.
Integracja obejmuje kilka obszarów:
- Wysyłanie kwoty na terminal w procesie sprzedaży
- Wykonywanie zwrotów na kartę
- Rejestrowanie zaliczki poprzez obciążenie karty
- Rozliczanie rozrachunków za pomocą karty
Konfiguracja systemu
Pierwszym krokiem jest dodanie terminala do systemu, który należy skonfigurować w menu Administrator > Definicje > Urządzenia zewnętrzne > Terminale płatnicze.
Najlepszym wyborem są modele z obsługą komunikacji poprzez sieć Ethernet dzięki szybkiej i łatwej konfiguracji. Dodatkową zaletą jest możliwość współdzielenia terminala przez kilka stanowisk kasowych.
Kolejny etap konfiguracji to włączenie w definicji formy płatności (Kartoteki > Formy płatności > Popraw), że dana forma współpracuje z terminalem. Oznacza to, że system w momencie wybrania danej formy i zatwierdzenia dokumentu wyśle kwotę brutto na terminal i rozpocznie na nim transakcję.
Dodatkowo użytkownik może włączyć automatyczne rozliczanie dokumentów tą formą poprzez wskazanie typu rozliczenia np. poprzez inny wpływ. Wtedy po akceptacji transakcji na terminalu system rozliczy automatycznie rozrachunek.
Ważne jest także, aby chęć integracji terminala z systemem WAPRO Mag zgłosić do swojego opiekuna z firmy Elavon. Operator płatności przygotuje odpowiedni profil integracji, po którego uaktywnieniu terminal nie będzie obsługiwał procesu sprzedaży bez użycia systemu (bezpośrednio na terminalu opcja sprzedaż jest niedostępna).
Komunikacja z terminalem
Jeśli powyższe elementy zostały skonfigurowane można rozpocząć sprzedaż przy użyciu karty. Wystawianie dokumentu niczym się nie różni od zwykłej sprzedaży z tym, że po wybraniu skonfigurowanej formy i zatwierdzeniu dokumentu rozpocznie się proces komunikacji z terminalem co zostanie zasygnalizowane odpowiednio na ekranie komputera.
Jeśli z jakiegoś powodu, np. brak środków na karcie zostanie odrzucona transakcja, system zaproponuje zmianę formy płatności dla faktury.
Zwrot na kartę
Zasadniczo zwrot na kartę niczym się nie różni, jeśli klient płacił kartą na fakturze lub paragonie to wykonując korektę wskazujemy również formę płatności, domyślnie będzie ona taka sama jak na dokumencie pierwotnym. W tym przypadku jeśli wystawiamy korektę i ma ona wskazaną formę współpracującą z terminalem system wykona wysłanie operacji zwrotu na terminal.
Rozliczanie rozrachunków i rejestrowanie zaliczek
Kolejnym ułatwieniem jest możliwość zarejestrowania zaliczki i/lub rozliczania rozrachunków. W tym celu można dodać dokument finansowy, w którym możemy:
- Zarejestrować zaliczkę
- Zarejestrować zaliczkę i rozliczyć rozrachunki
- Rozliczyć rozrachunki
Wystawianie dokumentów finansowych jest takie samo jak w zwykłych operacjach. Aby system rozpoczął proces obciążania karty należy zaznaczyć na oknie dokumentu finansowego (lub rozliczania rozrachunku) włączyć opcję Wyślij na terminal płatniczy przed zapisem dokumentu.