Jak naliczyć listę płac?
W poprzednich rozdziałach dokonaliśmy wstępnej konfiguracji programu. Teraz możemy przystąpić do naliczenia pierwszej listy płac:
1. Przejdź na zakładkę PŁACE i wciśnij przycisk LISTY PŁAC:
2. U dołu ekranu wcisnąć przycisk DODAJ, aby dodać nową listę płac.
3. W kolejnym oknie uzupełnij rubryki:
Typ listy płac – wybierz LISTA PODSTAWOWA.
Okres – wybierz za jaki miesiąc wypłacasz wynagrodzenie.
Data wykonania – wybierz, kiedy naliczasz listę płac.
Data wypłaty – wybierz dzień przelewu lub wypłaty z kasy wynagrodzenia.
4. Kliknij przycisk ZATWIERDŹ. 5. Dwukrotnie kliknij na stworzonej przez siebie liście:
5. W wyświetlonym oknie kliknij przycisk WPROWADŹ OSOBY NA LISTĘ.
6. Zaznacz pracowników, których chciałbyś umieścić na liście:
7. Kliknij przycisk WYBIERZ. Pracownicy zostaną dodani do listy.
8. Kliknij przycisk NALICZAJ LISTĘ, aby naliczyć.
9. Po naliczeniu listy wyświetli się komunikat:
Jeśli kartoteki nie zostały uzupełnione kompleksowo, wyświetlą się również komunikaty o błędach. Mogą mieć one istotny wpływ na prawidłowość naliczenia listy płac.