Category Menedżer Radzi

1.

Zadbaj o to, aby swoje produkty zaprezentować
w jak najbardziej czytelny sposób

To kolejna porada uniwersalna - większość towarów sprzedawanych w sieci zdecydowanie lepiej i bardziej profesjonalnie prezentuje się na białym, jednolitym tle niż na przypadkowym ujęciu na podłodze w magazynie. Nie ma znaczenia, że zdjęcie jest szczegółowe i „wszystko” widać. Dzięki usunięciu tła, każdy produkt zyskuje na atrakcyjności a widok oferty na stronie sklepu jest czytelniejszy i zdecydowanie zyskuje na profesjonalizmie. Nie bez przyczyny największe marketplace wymagają, aby zdjęcie główne (widziane jako pierwsze i prezentowane na liście głównej) było „czyste” – bez tła, kolorów, napisów. Zrób eksperyment na swoim sklepie – zrób zrzut ekranu teraz (jeżeli nie stosujesz czystego tła) i oczyść tylko zdjęcia widoczne na stronie głównej sklepu a następnie zrób drugi zrzut ekranu. Różnicę zobaczysz natychmiast, nawet jeżeli sklep nie jest jeszcze ukończony.

2.

Równie ważny jest opis, zwłaszcza jeżeli Twoja oferta
jest unikatowa lub chcesz aby taka była.

Zadbaj w nim o zwięzłość i emocjonalny wydźwięk. W krótkiej prezentacji musisz przedstawić atuty danego towaru i to, w jaki sposób mogą być one użyteczne dla klienta. Nie konstruuj opisów z przesadnie długimi zdaniami, ozdobnikami czy charakterystyką - liczą się konkrety. Spróbuj jednak wpływać na emocje odbiorcy tego krótkiego tekstu. Pozwól mu poczuć, że trafił na towar wyjątkowy i pragnie go posiadać. Pamiętaj również o tym, aby opis był zrozumiały i napisany prostym językiem - staraj się unikać nadmiernej poetyckości lub profesjonalizacji języka. Zależy ci przecież na tym, by trafić do jak najszerszego grona odbiorców.

Filmy
instruktażowe

Pytania
i odpowiedzi

Menedżer
radzi

Nasze
szkolenia

POZOSTAŁE PORADY MENEDŻERA: