Funkcjonalność umożliwia szybszy proces zgłaszania zapytań do pomocy serwisu Wapro i jest dostępna od wersji 8.70.2 programu Wapro Sprzedaż i Magazyn. W pozostałych programach pakietu Wapro ERP funkcjonalność będzie ukazywała się sukcesywnie w kolejnych wersjach. Do działania funkcji niezbędne jest posiadanie konta w systemie IHD, aktualnej wersji programu oraz włączone uprawnienie do automatycznego logowania się aplikacji do systemu IHD.
Aplikacja IHD jest rozwiązaniem służącym do wspierania i dokumentowania komunikacji z klientami Asseco Business Solutions S.A.. Klienci, którzy posiadają licencję na dowolny program Wapro mogą bezpłatnie założyć konto. Założyć konto jak i zalogować się do aplikacji można pod adresem https://pomoc.wapro.pl/ihd/. Instrukcja użytkownika dostępna jest pod adresem http://www.wapro.pl/doc/Instrukcja_IHD2.pdf.
Główne zalety systemu to:
- dostępność podglądu i rejestracji zleceń w trybie 24h,
- bieżąca informacja o statusie zlecenia,
- raportowanie zgłoszeń historycznych w jednym miejscu.
Warunki korzystania z systemu:
- posiadanie aktualnej wersji oprogramowania,
- założenie konta (jedna firma może posiadać jedno konto),
- zapoznanie się z instrukcją użytkownika.
Automatyczne logowanie z aplikacji
Automatyczne logowanie z aplikacji możliwe jest z poziomu pulpitu informacyjnego po wybraniu opcji Internetowy system zgłoszeń wskazanej na poniższym zrzucie ekranu. Jeżeli jest założone konto w systemie na numer NIP firmy podany w programie, posiadamy aktywną licencję na powyższą firmę oraz użytkownik nie ma zabranego dostępu do automatycznego logowania to pojawi się komunikat jak na poniższym zrzucie ekranu:
a po poprawnym uwierzytelnieniu pojawi się okno dodawania nowego zgłoszenia:
Jeżeli pojawi się okno logowania do panelu IHD to może oznaczać, że nie ma utworzonego konta w systemie lub nie mamy uprawnień do zalogowania się.
Tworzenie nowego konta
Konto do usługi IHD można utworzyć na stronie https://pomoc.wapro.pl/ihd/ wybierając opcję załóż konto:
Użytkownik zostanie przekierowany do formularza rejestracji konta, w którym należy podać numer NIP firmy (1), numer licencji dowolnego aktualnego programu (2) oraz adres e-mail (3), na który zostanie wysłane kod niezbędny do zakończenia rejestracji.
Numer licencji można znaleźć w programie wybierając bezpośrednio w oprogramowaniu Wapro ERP Pomoc -> O programie:
Po wybraniu Zatwierdź (4) użytkownik na podany adres e-mail otrzyma kod. Kod zostanie wysłany z adresu ihd@assecobs.pl. Przykład wiadomości:
Uwaga !
Otrzymanie kodu może trwać do 5 minut, a po zmianie adresu do 10 minut.
Kod należy wprowadzić w polu Otrzymany kod (5) oraz wprowadzić (6) i potwierdzić (7) nowe hasło.
Istnieje możliwość ponownej wysyłki kodu za pomocą opcji „Wyślij ponownie maila z kodem” jak też zmiana adresu poprzez powrót i wprowadzenie nowego adresu.
W przypadku wystąpienia któregoś z poniższych komunikatów informującym o braku dostępu należy wybrać wyloguj lub zamknij, a następnie wyloguj.
Jeżeli pojawi się komunikat o istniejącym koncie to należy użyć funkcji przypomnienia hasła na stronie logowania do aplikacji. Nie ma możliwości utworzeniu kilku kont dla jednej firmy.
Uprawnienia w programie Wapro Sprzedaż i magazyn
Uprawnienie „Internetowy system zgłoszeń” nadawane jest dla grup użytkowników i można znaleźć je wybierając kolejno Administrator (1) -> Użytkownicy i grupy (2) -> Grupy (3) -> grupa użytkownika -> Uprawnienia (4) -> sekcja System -> Internetowy system zgłoszeń (5)