Hosting
Wgranie certyfikatu dla podpisu elektronicznego.
Do wgrania certyfikatu potrzebny jest nowy plik RDP, który ma większe uprawnienia, tzn. po zalogowaniu, klient widzi ekran ze skrótami do programów oraz w trayu ikony do obsługi certyfikatu. W tym celu należy skontaktować się z działem Help Desk Asseco WAPRO który udostępni Państwu plik RDP.
Korzystanie z tego pliku jest też zalecane w przypadku korzystania z podpisu elektronicznego, ponieważ programy te nie radzą sobie w trybie RemoteApp.
Programy do podpisu uruchamiamy za pomocą ikon w Tray’u sesji terminalowej.
UWAGA!
Jeśli któraś z ikon nie pojawia się w tray’u, oznacza to, że na jednym serwerze zostały uruchomione dwie sesje tego samego użytkownika. Trzeba wówczas wylogować je. W tym celu należy skontaktować się z działem Help Desk Asseco WAPRO.
Przykład instalacji certyfikatu CryptoCard Suite (proCentrum analogicznie):
1. Z ikonki paska powiadomień wybieramy „Menadżer CryptoCard Suite”.
2. Na zakładce „Narzędzia” klikamy w „Uruchom” w grupie „Dodatkowe narzędzia”.
3. Teraz wybieramy „Rejestracja certyfikatu w systemie".
Uwaga - Karta musi być w czytniku, aby móc przejść dalej!
4. Następnie wybieramy kartę elektroniczną (np. QESv2) i klikamy na przycisku „Dalej”.
5. Wybieramy odczytany z karty certyfikat i klikamy na „Dalej”.
6. Podajemy „Przyjazną nazwę” (treść nieistotna - jest wymagana) i kończymy.
W przypadku programu proCertum CardManager, przydatna może być dokumentacja dostępna pod adresem http://certum.pl/certum/cert,oferta_procertum_cardmanager_wsparcie_i_pomoc.xml