Category FAQ
Hosting

Wgranie certyfikatu dla podpisu elektronicznego.

Do wgrania certyfikatu potrzebny jest nowy plik RDP, który ma większe uprawnienia, tzn. po zalogowaniu, klient widzi ekran ze skrótami do programów oraz w trayu ikony do obsługi certyfikatu. W tym celu należy skontaktować się z działem Help Desk Asseco WAPRO który udostępni Państwu plik RDP.
Korzystanie z tego pliku jest też zalecane w przypadku korzystania z podpisu elektronicznego, ponieważ programy te nie radzą sobie w trybie RemoteApp.

Programy do podpisu uruchamiamy za pomocą ikon w Tray’u sesji terminalowej.

HS01-008

UWAGA!
Jeśli któraś z ikon nie pojawia się w tray’u, oznacza to, że na jednym serwerze zostały uruchomione dwie sesje tego samego użytkownika. Trzeba wówczas wylogować je. W tym celu należy skontaktować się z działem Help Desk Asseco WAPRO.

Przykład instalacji certyfikatu CryptoCard Suite (proCentrum analogicznie):

1. Z ikonki paska powiadomień wybieramy „Menadżer CryptoCard Suite”.
2. Na zakładce „Narzędzia” klikamy w „Uruchom” w grupie „Dodatkowe narzędzia”.
3. Teraz wybieramy „Rejestracja certyfikatu w systemie".
Uwaga - Karta musi być w czytniku, aby móc przejść dalej!
4. Następnie wybieramy kartę elektroniczną (np. QESv2) i klikamy na przycisku „Dalej”.
5. Wybieramy odczytany z karty certyfikat i klikamy na „Dalej”.
6. Podajemy „Przyjazną nazwę” (treść nieistotna - jest wymagana) i kończymy.

W przypadku programu proCertum CardManager, przydatna może być dokumentacja dostępna pod adresem http://certum.pl/certum/cert,oferta_procertum_cardmanager_wsparcie_i_pomoc.xml