Category FAQ
WAPRO Fakir, Definicje

Opis wyjaśnia źródło problemu polegającego na tym, iż mimo wprowadzenia kontrahenta do kartoteki nie jest on widoczny podczas dekretacji na konkretnym koncie z analityką kartotekową i/lub podczas wyboru kontrahenta w nagłówku dokumentu.

Program WAPRO FaKir dla Windows nie pracuje bezpośrednio na kartotekach, lecz na tzw. Słownikach użytkownika, które są widokami kartotek po ich przefiltrowaniu według ustalonych warunków.

Jeśli podczas wyboru kontrahenta podczas dekretacji np. na koncie 201 Odbiorcy krajowi, nie widać go na liście kontrahentów, należy kliknąć na ikonie wyłączającej filtrowanie – zaznaczona na poniższym zrzucie ikona Lejka – Nie ograniczaj/Ograniczaj filtrem, wówczas z tytuł okna zniknie fragment ODB-KRAJ – Odbiorcy krajowi, który jest jednocześnie nazwą słownika podpiętego pod konto 201. Jeśli kontrahent się pojawi, oznacza to, iż nie spełnia warunków filtrowania. Teraz wystarczy poprawić dane kontrahenta przycisk Popraw. tak, aby spełniał powyższe warunki np. poprzez zaznaczenia, iż jest odbiorcą i ma kod kraju „PL”. Ponowne kliknięcie na ikonie Lejka – Nie ograniczaj/Ograniczaj filtrem, włącza filtrowanie.

W jaki sposób program filtruje dane w słownikach można sprawdzić w opcji Definicje, – Słowniki użytkownik i w nowo otwartym oknie poprzez podświetlenie danego słownika np. ODB-KRAJ i kliknięcie na przycisku Popraw.

W wyniku powyższych operacji otworzy się okno edycji słownika,w którym należy kliknąć na przycisku Filtr, który wywołuje kolejne okno z treścią warunków filtrujących. Kontrahent, który ma być widoczny w tym słowniku musi je spełniać!

Powrót do FAQ