Category FAQ
WAPRO Kaper - Windows, Środki trwałe

Przed przystąpieniem w programie do przeprowadzania amortyzacji środków trwałych, należy upewnić się, że na zakładce Konfiguracja, po wybraniu Parametry księgowania, dla Amortyzacja wybrane jest zdarzenie gospodarcze za pomocą którego będziemy mogli zaksięgować amortyzację. Jeśli jest niewybrane zdarzenie gospodarcze, to należy je wybrać z kartoteki zdarzeń gospodarczych.

Następnie przechodzimy na zakładkę z nazwą firmy i wybieramy Środki trwałe

po czym w lewym dolnym rogu programu Wapro Księga podatkowa ustawiamy miesiąc i rok za który chcemy dokonać amortyzacji.

Następnie klikamy w przycisk Działania i wybieramy Amortyzacja.

Na ekranie pojawia się asystent amortyzacji środków trwałych, który przeprowadzi przez czynności związane z zaksięgowaniem bieżących rat amortyzacyjnych

Klikamy Dalej.

Na ekranie pojawia się formatka dodawania nowego dowodu wewnętrznego, na której możemy zmodyfikować lub uzupełnić brakujące informacje, np. wybierając kontrahenta.

Na zakładce Pozycje możemy sprawdzić raty amortyzacyjne jakich środków trwałych wchodzą w skład dodawanego, a następnie księgowanego dowodu wewnętrznego.

Aby po zapisaniu dowód wewnętrzny zaksięgować do Księgi Przychodów i rozchodów, w dolnej części okna zaznaczamy opcję Zaksięguj.

Po zapisaniu dowodu wewnętrznego i zaksięgowaniu go, w oknie asystenta amortyzacji środków trwałych klikamy Zakończ.

Powrót do FAQ