Po ukazaniu się nowych wersji programów dostosowujących między innymi proces zakupu artykułów rolno – spożywczych dokumentowany fakturami VAT RR do wymagań ww. ustawy, otrzymaliśmy wiele telefonów w tej sprawie.

Udzielam odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania:

  • 1 Nowe funkcje nie zmieniają w żaden sposób naliczania podatku od towarów i usług VAT. Naliczone na fakturze: kwoty netto, podatek VAT oraz brutto przy zastosowaniu nowej funkcjonalności są takie same jak przy naliczeniu tej samej faktury bez tej funkcjonalności.
  • 2 Używanie nowej funkcji jest opcjonalne. Program jej nie narzuca, użytkownik musi podjąć samodzielnie decyzję czy ww. przepisy go dotyczą czy też nie.
  • 3 Pojawiły się również pytania natury prawnej dotyczące interpretacji tego przepisu. Nie możemy udzielać merytorycznych odpowiedzi na tego typu pytania. Przepis, o którym mowa jest stosunkowo nowy i z pewnością pojawią się jeszcze szczegółowe jego interpretacje.

Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie z Państwa strony związane z tym rozwiązaniem. Proszę o ich przesyłanie bezpośrednio do mnie na adres piotr.jezewski@assecobs.pl. Jeżeli będą one dotyczyły dużej grupy użytkowników postaramy się je uwzględnić w kolejnych wersjach programu.

Autor:

avatar



Piotr Jeżewski

SZEF DZIAŁU PRODUKCJI SYSTEMÓW FINANSOWO-KSIĘGOWYCH WAPRO ERP


Filmy
instruktażowe

Pytania
i odpowiedzi

Menedżer
radzi

Nasze
szkolenia

POZOSTAŁE PORADY MENEDŻERA: