Category FAQ
WAPRO Fakir, Inne

Opis przedstawia możliwe metody eksportu zestawień i treści okien do plików, w formacie akceptowalnym przez Microsoft Excel i kompatybilne z nim programy, np. Open Office.

Wyniki z wybranych zestawień i raportów wygenerowanych w programie, a także treść niektórych okien, można zapisywać do plików w formacie CSV. Są to pliki tekstowe o ściśle określonej budowie, pozwalającej na odczyt ich przez arkusze kalkulacyjne, np. Microsoft Excel.
Możliwe metody eksportu:

  1. Poprzez uruchomienie go podczas przeglądania danych w oknie programu, np. listy dowodów księgowych. Dokonuje się, to poprzez kliknięcie za pomocą prawego przycisku myszki na oknie i wybranie opcji Eksport do Excela.

Dane eksportują się w postaci widocznej na ekranie, tzn. z uwzględnieniem wszelkich filtrów ustawionych w programie, kolejności kolumn danych, sortowania danych itp.

  1. Za pomocą przycisku Eksport do Excel” widocznego w oknie Parametry drukowania, pojawiającym się po wybraniu raportu, którego treść ma być wydrukowana lub pokazana na ekranie:

Treść danych zapisanych w pliku CSV, jest zgodna z tą jak jest ujawniana na wydruku lub podglądzie tegoż.

  1. Za pomocą przycisku „Eksport …”, dostępnego w oknie wyboru parametrów wydruku/podglądu wydruku, raportu użytkownika, np. „Bilans Aktywa:

Dane eksportowane są zgodnie z definicją raportu użytkownika „Eksport do pliku (CSV)”, lub zgodnie z dodatkowymi ustawieniami dokonywanymi w momencie eksportu danych do pliku – „Eksport do systemu SPD (CSV)”.

Powrót do FAQ